Strona główna
SEO lokalne a branża szkoleń i edukacji – co powinieneś wiedzieć?

SEO lokalne a branża szkoleń i edukacji – co powinieneś wiedzieć?

01.05.2023

SEO lokalne a branża szkoleń i edukacji – co powinieneś wiedzieć?

Jeśli organizujesz szkolenia lub pracujesz w punkcie edukacyjnym, warto, abyś pomyślał o wizerunku firmy w Internecie. Do jego poprawy lub budowy potrzebne są działania w formie wdrożenia lokalnego SEO. Jest to lokalny marketing, a więc pozycjonowanie w danej miejscowości czy regionie. Sprawdź, na czym polega i jakie działania obejmuje.

Czym jest lokalne SEO?

Marketing lokalny, a więc lokalne SEO nie różni się zbytnio od zwykłego pozycjonowania. Polega na dopasowaniu fraz kluczowych do tematyki strony, jak również:

  • optymalizacji technicznej,

  • optymalizacji treści,

  • budowania linków.

W ten sposób można wpływać na lokalne wyniki wyszukiwania. Do fraz kluczowych i tytułów serwisów dodaje się nazwy miejscowości.

Pozycjonowanie lokalne a branża szkoleń i edukacji

Chcesz zbudować wizerunek firmy? Zoptymalizuj Twój biznes w sieci! Budowanie wizerunku firmy zacznij od firmowej strony WWW, gdzie powinny się znaleźć takie dane jak:

  • nazwa firmy,

  • dane kontaktowe,

  • godziny pracy.

Najlepiej jest umieścić te informacje w zakładce „Kontakt”. Dzięki danym kontaktowym w stopce będą one widoczne również na podstronach. Umożliwi to robotom wyszukiwarki lepsze zrozumienie serwisu Twojego przedsiębiorstwa. Poza tym stosuj frazy ze wskazaniem lokalizacji, a więc miasta, dzielnicy czy regionu.

Pozycjonowanie stron a treści

Pozycjonowanie lokalne to także meta tagi oraz nagłówki (H1 – H6). W nich powinny się znaleźć informacje na temat lokalizacji. Istotne jest również używanie naturalnych form słów kluczowych. Przykład: zamiast „szkolenia psów Warszawa” wprowadź „szkolenia psów w Warszawie”. Przydatne są poza tym frazy z długim ogonem (long tail). Przykład: „szkolenie okresowe kierowców w Poznaniu”.

Pozycjonowanie stron pozwala poprawić wizerunek firmy szkoleniowej w Internecie. Zleć ciekawy content na stronie WWW w formie artykułów poradnikowych. Ważne, aby opierały na zasadzie „E-A-T”:

  • wiedzy,

  • autorytecie,

  • wiarygodności,

  • zaufaniu.

Kluczowe jest, aby treści zawierały frazy kluczowe z danym regionem.

Co jeszcze wpływa na widoczność w lokalnych wynikach wyszukiwania?

Budowanie wizerunku firmy to bycie widocznym z biznesem w wynikach wyszukiwania. Wpływają na niego następujące czynniki:

  1. Opinie – dzięki wizytówce w Google Moja Firma możesz zadbać o uzyskanie pozytywnych opinii klientów. Dzięki nim zbudujesz zaufanie i wzmocnisz pozycję w rankingu Google. W przypadku negatywnych komentarzy warto na nie odpowiadać.

  2. Google Moja Firma – zależy Ci na dotarciu do klientów z danej miejscowości czy regionu? Zdecyduj się na wizytówkę Google My Business. Wizytówka powinna zawierać podstawowe informacje, a więc nazwę przedsiębiorstwa, dane kontaktowe, adres czy godziny otwarcia i adres URL serwisu.

  3. Linki regionalne – pozycjonowanie polega także na linkach prowadzących do strony WWW. Ważne jest pozyskiwanie linków z serwisów regionalnych dla danej lokalizacji. Lokalne fora, wizytówki NAP czy serwisy informacyjne to podstawa,

  4. Optymalizacja on-site – pamiętaj także o adresie do strony swojej firmy. Rich snippets, czyli elementy opisu strony WWW, wizualnie wzbogacą wyniki wyszukiwania. Pojawiają się one obok opisu, tytułu czy adresu URL,

  5. Responsywność – jak wynika z raportu Gemius „E-commerce 2022”, 75% internautów w Polsce używa smartfonów. Dlatego ważne, aby Twoja strona WWW była przyjazna urządzeniom mobilnym. Powinna się dobrze wyświetlać na różnych ekranach.