Strona główna
Branża artykułów dla dzieci a sklep internetowy – dlaczego warto go założyć?

Branża artykułów dla dzieci a sklep internetowy – dlaczego warto go założyć?

01.05.2023

Branża artykułów dla dzieci a sklep internetowy – dlaczego warto go założyć?

Branża e-commerce rozwija się i w Polsce. Z raportu Gemius wynika, że 77% internautów dokonuje zakupów online. Działasz w branży produktów dla dzieci? Przenieś swój sklep do Internetu! Oto główne korzyści z założenia e-sklepu. Czy lepszy jest tradycyjny sklep czy internetowy? Sprawdzamy w naszym dzisiejszym artykule!

Wygoda i więcej czasu na podjęcie decyzji przez klientów

Zakupy w sklepie internetowym są dla konsumentów wygodne. Dzieje się tak ze względu na:

  • dostępność całą dobę,

  • brak konieczności jechania do sklepu,

  • atrakcyjne ceny.

75% internautów w Polsce, jak podaje Gemius, kupuje w polskich e-sklepach. Dokonują zakupów przez urządzenia mobilne, a więc smartfony czy laptopy. Dochodzi do tego jeszcze wygodne płacenie online. Można również zapłacić przy odbiorze. Składanie zamówień przez klientów wygodnie i automatycznie powinno być Twoim priorytetem.

Przed dokonaniem zakupów online klienci zwykle porównują oferty. Sprawdzają informacje na temat produktów, przeglądają zdjęcia. Nie są ograniczeni czasem i mogą swobodnie poruszać się po e-sklepie. Mogą stopniowo dodawać produkty dla dzieci do koszyka.

Dostęp do wielu klientów

Sklepy e-commerce umożliwiają dotarcie do wielu klientów. Konsumenci mają wtedy dostęp do Twoich produktów. Prowadzenie sklepu online wcale nie musi być drogie. Propozycji na ich prowadzenie jest 3:

  • dropshipping – sprzedaż detaliczna, która polega na tym, że produkty są wysyłane do klienta przez zewnętrznego dostawcę,

  • specjalne oprogramowanie – dostępne platformy e-Commerce,

  • nierejestrowana działalność – polega na drobnej działalności zarobkowej osób fizycznych.

Rozszerzenie sprzedaży na 24 h na 7 dni w tygodniu

Jeśli prowadzisz sklep stacjonarny, który ma w ofercie artykuły dziecięce, zdecyduj się na rozszerzenie działalności i zasięgu o sklep WWW. Sprzedaż w Internecie się opłaca. Twoje produkty dotrą nie tylko do klientów w Twoim mieście czy regionie, ale też do klientów z całej Polski.

W dodatku sklep internetowy sprzedaje przez całą dobę. Oznacza to, że klienci mają do niego dostęp przez 7 dni w tygodniu. Inaczej jest ze sklepem stacjonarnym. Po co się ograniczać? Przenosząc biznes do sieci, możesz sprzedać więcej produktów.

Potencjał e-commerce i prosta obsługa

Jak wynika z raportu Gemius „E-commerce 2022”, 44% internautów kupuje online artykuły dziecięce i zabawki. Oznacza to, że potencjał e-commerce stale wzrasta i jest coraz większy. Poza tym posiada większy potencjał od stacjonarnego rynku. W związku z tym dobrze jest inwestować w rynek e-commerce.

Dostęp do opinii klientów

Zadowolenie Twoich klientów jest najważniejsze. Dzięki ich opiniom zdobędziesz nowych zainteresowanych artykułami dziecięcymi. Najczęściej są to także rodzinne i przyjacielskie rekomendacje. Dlatego warto pomyśleć o miejscu, w którym znajdą się opinie o Twojej firmie. Przez to sprawisz, że odwiedzający Twój e-sklep będzie wiedział, że dokonuje zakupów online w godnym zaufania i profesjonalnym miejscu.

Opinie mogą być dostępne do danych produktów bądź całego sklepu. Umieść je najlepiej na stronie głównej, w widocznym miejscu. Opinie zachęcają internautów do zakupów online.

Sklep internetowy a tradycyjny – podsumowanie

Do korzyści z e-sklepu zalicza się oszczędzenie pieniędzy. Nie musisz go otwierać fizycznie, jak w przypadku stacjonarnego. Taniej wyjdzie zdecydowanie się na sklep online. Utrzymanie nie musi uwzględniać kosztów wynajmu lokalu czy opłat za czynsz i media. Dzięki mediom społecznościowym i narzędziom marketingu internetowego możesz dotrzeć do szerszego grona klientów. Przy tym budowanie pozytywnego wizerunku jest wygodniejsze w Internecie niż stacjonarnie.

Nie jesteś też ograniczony czasowo – Twój e-sklep będzie dostępny dla kupujących przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Dowolna liczba osób może dokonywać zakupów w sklepie internetowym.